Firma jednoosobowa (Gewerbe) w Niemczech


Nie musisz mieć meldunku w Niemczech, aby otworzyć GbR czy Gewerbe. Wystarczy niemiecka siedziba firmy, a meldunek w UE np. w Polsce. Gewerbe to jednoosobowa działalność gospodarcza. GbR to też forma własnej działalności (Gesellschaft bürgerlichen Rechts). GbR można zameldować w kilka osób. GbR ma wspólne konto bankowe, co oznacza, że każda osoba z GbR ma dostęp do tego konta. Nie tylko konto jest wspólne, ale też odpowiedzialność. Jeden odpowiada za wszystkich, a wszyscy za jednego!! Dla tego jak już ma być GbR, to dobrze jest wykupić OC dla firmy (Betriebshaftpflicht).

5 komentarzy:

  1. W sumie u nas jeśli posiadamy firmę to nie ma żadnego obowiązku jej ubezpieczać. Muszę jeszcze popatrzeć w serwisie http://swiatubezpieczen.net.pl/ gdzie znajduję zawsze ciekawe informacje na temat ubezpieczeń/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat nie bardzo zdaję sobie sprawę z tego jak wygląda rynek ubezpieczeń u naszych sąsiadów. Za to jestem bardzo zadowolona z faktu, że udało mi się znaleźć najlepsze ubezpieczenie na życie i zdrowie w https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie z którego oczywiście od razu skorzystałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie u nas w kraju nie ma obowiązku ubezpieczania działalności gospodarczej. Jedyne obowiązkowe ubezpieczenie jakie mi przychodzi od głowy to OC na pojazd. Dlatego ja właśnie takie polisy wyrabiam w https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-oc-ac-poznan/ gdzie wiem, że mogę bez problemu uzyskać bardzo dobre oferty ubezpieczeń.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń